standpunt
belang
verwijt
wens
dit niet
wat wel
verleden
toekomst
de ander moet
dit heb ik nodig
verlies
investering
blokkade
ervaring
schuld
verantwoordelijkheid
ontlopen
exploreren
risico
kans
angst
vertrouwen
verzet
aanvaarding
weerstand
behoefte

Marc van Opbergen

Marc van Opbergen

Marc van Opbergen (1960) heeft zich, na een carrière in de ICT, management consultancy en de directie van een IT bedrijf, gespecialiseerd in verandermanagement. Sinds 1999 doet hij dit vanuit zijn eigen Intelligence BV.

Zijn passie is in verbinding met anderen tot concreet resultaat te komen. Hiervoor is een basis van vertrouwen noodzakelijk. Marc weet dit vertrouwen te winnen door zijn vakmanschap en ervaring in change management, door helder doelen neer te zetten en te communiceren maar ook door zichzelf als authentiek persoon te laten zien.

De persoonlijke ervaring en groei van Marc zijn hiervoor van grote waarde. Naast zijn ervaring en intuïtie heeft Marc ook onderbouwing op de theoretische en wetenschappelijke kant. Dit vanuit zijn masterstudie change management waar hij zich in zijn onderzoek gespecialiseerd heeft in: vertrouwen, verbinding en samenwerking.

Marc gaat voor duurzaam resultaat van de veranderingen die hijzelf oplevert als change manager. Elke verandering kan een leermoment voor de organisatie zijn en een bron van persoonlijke groei voor de betrokkenen. Marc levert een nieuwe organisatie, processen of systemen op maar zet mensen ook aan om anders te werken zodat de verandering duurzaam is en er een nieuwe eenheid ontstaat van mens en organisatie.

Om de harde kant (organisatie, proces, planning, financiën en meetbaar resultaat) goed te krijgen en goed te houden zal men ook aan de zachte kant moeten werken (cultuur, gedrag, vertrouwen, normen en waarden).

Marc heeft succesvolle veranderingen begeleid voor ABN AMRO, ING, Bouwfonds, Wolters Kluwer maar ook voor kleinere organisaties als Quion, Verenigde assurantiebedrijven Nederland en Hek en van Loon installatiebedrijf.

Als coach heeft hij zowel voor ING als ABN AMRO change managers en bestuurders begeleid in het effectiever doorvoeren van veranderingen.

Marc heeft veelal voor financiële instellingen gewerkt. Kennis van de materie/branche ziet hij echter zowel als een lust als een last. Snel begrijpen waar het over gaat is zeker een voordeel maar de valkuil van vooroordeel is er ook. Voor organisaties uit andere branches kan de ervaring van Marc met de druk op de financiële industrie vanuit toezicht en publieke opinie zeker een verrijking betekenen.

(033) – 465 6060 | info@de-waart.nl

Contactformulier

LinkedIN

www.intelligence.nl/

06-557 152 26

Jacques de Waart

Jacques de Waart

Mediator, Trainer

Meer info

 

Selen Bernink-Balci

Selen Bernink-Balci

Mediator, Trainer, Coach

Meer info